Thursday, November 01, 2007

Ханхад онгоц гаргахаар ажилласан ажлын тэмдэглэл.


2007-6-1 Ханх

6 сарын 1.

Ажлын явц ямар байна?

2007 оны 05 сарын 31-ны өдөр гараад Ханхад ажиллахаар Хөвсгөлийн ТХГ-ын Хамгаалалтын Захиргааны нягтлан бодогч Ш.Туяа, мэргэжилтэн Т.Хулганаа, техникч Б.Гансүх бид 6 сарын 1-ний өглөө 11 цагт ирсэн. Ирээд ОХУ-ын “Монгол - Сибирь аян” ХХК-ны захирал Сирота Андрей Владимирович, Завгородний Сергей Вадимович болон ОХУ-ны онгоц засварын газрын ажилтан Федотов Василий Владимирович, Лубков Валерий Владимирович, Кузьминич Михаил Николаевич нартай уулзаж ажилдаа орсон. Бидний хувьд орос ажилчидтай хамтран онгоц гаргахдаа далайн усанд онгоцон дотор байгаа түлш, маслыг асгахгүй байх, яаралтай гаргах, яаж гаргах тухайгаа ярилцаж тохирсон. Бидний хамгийн гол ажил нь ажлын явцыг баримтжуулах, хог хаягдал болон усанд дизель түлш асгуулахгүй байхад нь хянах байдлаар ажилласан.

Бид гар санаа нийлсэн нэгэн хамтлаг болж чадсан.

Эхний өдөр биднийг ирэхэд нэг минутанд 1000 литр ус гаргах чадалтай мотороор өглөөнөөс хойш соруулаад 13 цагийн байдлаар дөнгөж 6 см дээшлүүлж байсан. Үдээс хойш бидний хийсэн гол ажил бол ус орж ирж байгаа газрын усыг багасгах хаана цоорхой байгааг тодруулах ажил байсан. Манай болон орос ажилчид орой 10 цаг хүртэл ажилласан ба насосоо тэр хооронд зогсолтгүй ажиллуулж байсан. Том насосноос гадна цахилгааны эх үүсвэрээр ажилладаг 3 насос зэрэг ажиллаж байсан ба цагт 800 литр ус гаргадаг насос 2 ширхэг, минутанд 700 литр ус гаргадаг мотор 1 ширхэг зэрэг ажиллаж байсан.

6 сарын 2.

Яасан их цас ороо вэ?

Бид өглөө 9:15-д ажилдаа очсон. Шөнөжин цас орж ажил хийхэд халтиргаа ихтэй ус руу ороход хүйтэн байсан. Өглөө биднийг очиход онгоцны ус маш их хэмжээгээр нэмэгдсэн байсан. Давалгаа маш их хэмжээгээр орж байсан ба энэ нь бидний гадагш нь гаргаж байсан уснаас их байсан гэсэн үг юм. Тийм учраас хүч нэмэгдүүлэхгүй бол онгоц буцаад живэх ч магадлал өндөр байсан. Нэг дэх өдөр оросоос нэмж насос захиж авчруулахаар утсаар ярьсан.

Насосуудыг зогсолтгүй өдөр шөнөгүй ажиллуулж байсан. Бид ээлжилж шөнө эргэлцэж байсан.

Давалгаа ихтэй байсан болохоор бидний соруулж байснаас их ус орж байсан ч усаа байнга соруулж байлаа.

6 сарын 3

Өглөө 10 цагт босоод онгоцон дээр өдөржин ажилласан. Энэ өдөр онгоцны дээд талд байдаг арагшаа харсан хаалгыг усны тусгай хувцас өмсгөлтэй хүн оруулж хаалгыг лантуугаар цохиж хаалгыг хаагддаг болгосноор араас давалгаанд их хэмжээгээр орж ирдэг усыг хаасан. Энэ нь мөс их хэмжээгээр түрэгдсэнээс цөмөлсөн байсан.

Шинэ алхам хийх хэрэгтэй байна.

Миша сайн далайчин тул цоорхойг бөглөж байсан.

Цөн түрэгдсэнээс арын хаалгыг цөмөлсөн байсан.

6 сарын 4

Өглөө ажилдаа 9 цагт гарцгаасан. Манай багийн хамт олон орос монгол гэж ялгалгүйгээр нэгэн сэтгэлтэй хамтран ажиллаж байсан. Бид хамт хооллодог болсон. Энэ өдөр бид усны хувцастай усан доогуур орж онгоцны гаднаас нь барилгын ханыг хөөсөнцөрөөр нөхөж гаднаас нь хажуу талаас орж байгаа усыг багасгасан. Өдөр бид хил рүү явж орос руу захисан шинэ насос, багаж болон хүнсээ авсан. Бид оройн хоолоо онгоцны хажууд идэцгээц дараагийн ажилд өглөөний 5 цаг болсныг мэдээгүй ажилласан байсан. Яагаад гэвэл усны түвшин багасаж бид маш урамтай байсан.

Дараагийн алхам нэг шатаар ахилаа.

Дараагийн нэг том амжилт нь онгоцны хажууд усан дотор 6,5 метр орчим мод босгож дээгүүр нь машины том төмөр татлагаар трактороор татуулж онгоцны бөгсийг бага зэрэг өндийлгөснөөр араас орох ус маш ихээр багассан. Тэр үедээ насосоор усаа байнга соруулж байсан. Харин техник маань олон өдөр өдөр шөнөгүй ажиллаж байсан болохоор бага зэрэг саатал гарч байсан боловч чадвар сайтай сайн гар нийлсэн багийн хувьд оросын талын ажилчид маань тухай бүр нь засварлаж ажиллуулж байсан.

Шөнийн ажил харанхуй ч урагшаа явж байсан.


6 сарын 5

Ажлын амт биднийг нойргүй болгосон байсан.

Бид 5 цаг хүртэл ажилласан боловс усны түвшин бага болж бидний ажлын үр дүн гарч байгаа болохоор өглөөний 7 цагт буцаж онгоцон дээр очиход ус доороосоо л орсоноос хажуугийн болон арын цоорхойгоос айлтгүй болсон байсан. Энэ өдөр бид хамгийн том хийсэн ажил бол усан онгоцны өөрийнх нь лангууг ашиглаж урагш нь татсан нь дахин усны түвшинг багасгахад нэлээд нөлөөлсөн. Усны түвшин багасаж онгоцны дээр байсан арын нүхэн хаалгыг онгойлгож тус бүрийнх нь усыг соруулж байсан.

Онгоцны зангууг ашиглан татлага хийсэн. Насос бөглөрсөн байна.

6 сарын 6

Эвдрэл гарах нь бидний хувьд “не проблем” байлаа. Нутгийн иргэдийг хөлсөөр ажиллуулсан.

Энэ өдөр ажилчид маань олон өдөр тасралтгүй ажиллаж байсан болохоор үдээс хойш ажилдаа гарсан. Ханхад тог тасарсан тул бид зөвхөн бензинээр ажилладаг насосоор соруулж байсан.

Доороос чулуу, мөс, бусад зүйлсийг гаргав. Сайн ажиллаа. Залуусаа.

Нэгэнт доороос орж ирж байгаа цоорхойг бөглөх боломжгүй байсан тул усаа багасгаж, гаднаас 7 хүн хөлсөлж онгоцон дотор байсан зүйлсийг зөөж гаргах, онгоцон дотор байсан чулуу, мөсийг зөөж гаргасаар өнжсөн. Өдөр бороо орж бидний ажилд бага зэрэг саад болсныг дурьдах хэрэгтэй байх.

6 сарын 7-11

6 сарын 7-ны өглөө Гансүх, Хишигжаргал, Туяа, Хулганаа бид 4 оросуудаа амарч байхад онгоцон дээр шинээр орсон усыг том насосоор соруулж дуусгасан байсан. Тэд ирээд нэгэнт усгүй болсон болохоор хөвүүлж эрэг дээр гаргахаар ажилласан. Усан онгоц байсан эрэг өндөр буюу 1.2 метр тул зогсож байсан бетонон ханан дээр гаргах ямар ч боломжгүй бөгөөд гаргах хамгийн боломжтой газар нь зогсоолоос 1 км орчим эрэг дээр гаргаж доторхи дизель түлшийг гаргаж авах хэрэгтэй байсан. Эрэг дээр гаргасны дараа моторын өрөөн доторхи масло, дизелийг бочкинд хийж хогийн цэгт асгаж карерийг тэгшлэв.

Олсоор хөтлөн эрэг лүү хөвүүллээ.

Модоор хийсэн сэлүүр монгол арга байлаа.

Сайн татаад эрэг дагаад алхаад байгаарай.

Эрэг хүртэл урд талын олсоо чанга татаарай.

Дизель маслотой усыг бочкинд хийж зөөсөн.

Хогийн цэгт буй карерьт асгаж, булав.

Бид онгоцыг эрэг дээр гаргалаа.

Бид чадлаа. Ура !!!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home